Goed in krullen

Kapster op winkelplein: Je bent hier nieuw hè.
Ik: Ja. 
Kapster: Hoe kwam je zo bij ons?
Ik: Ik las dat jullie goed in krullen waren.
Kapster: Dat klopt. Wij zijn erg goed in krullen. Ik zie dat je uitgroei hebt?
Ik: Eh, ja.
Kapster: Ik ga je een tip geven.
Ik: Okay.
Kapster: Zwart staat je niet. Het maakt je hard. Ik zou, als ik jou was, en dit is geheel vrijblijvend hoor, mijn haar lichtbruin laten verven, zodat je zachter wordt in je gezicht.
Ik: Ik wil niet zacht worden in mijn gezicht.
Kapster: NIET???
Ik: Nee.
Kapster (enigszins verward): Eh, ja, dat is een keuze natuurlijk. Ja, dat kan.
Ik: Inderdaad.
Kapster: Maar dit zul je niet voor het eerst horen. Dat het je zo hard maakt. Ik bedoel, ik ben vast niet de eerste die dit zegt.
Ik: Eh, nou, eigenlijk wel.
Kapster: Oh? Daar kijk ik van op.
Ik: Tja.
Kapster: Ik ga je nog een tip geven.
Ik: Eeeh, nou, okay…
Kapster: Als je je haar net gewassen hebt pak je vijf grote klemmen, en die zet je tussen je haar terwijl je het droogt. Dan krijg je volume.
Ik: Maar ik heb al heel veel volume van mezelf.
Kapster: Dat klopt. Dat kan ik zien. Het is een flinke bos.
Ik: Dus die klemmen heb ik eigenlijk niet nodig.
Kapster: Nee, eigenlijk niet. Maar nogmaals, het is geheel vrijblijvend hè. Je eigen keuze. Waar koop je die verf?
Ik: Bij de toko. Het is natuurlijke verf.
Kapster: Natuurlijke verf bestaat niet.
Ik: Nee, misschien niet.
Kapster: ZEKER niet.
Ik: Okay.
Kapster (terwijl ze een droogkap tevoorschijn trekt, mijn hoofd erin duwt en het kreng op voluit zet): Zo, nu ga je op minivakantie. Wil je een boek?
Ik: WAT?
Kapster: Of je een BOEK wil tijdens je vakantie!
Ik: Wat heeft u?
Kapster: De Story of de Revu.
Ik: Eh, nee, laat maar, ik red me wel.
Kapster: Je gaat je vervelen hoor, het duurt wel even.
Ik: Ik verveel me niet zo snel.
Kapster: Mag ik u een tip geven?
Ik (vanonder mijn droogkap): Ik versta u niet!!!
Kapster (tijdens het uitlaten): Nou, misschien zie ik u nog eens terug.
Ik: Ja, misschien.

Reacties